Нині нагородження відбулося в середині березня. Тема, над якою працювали школярі, охоплювала великий умовний проміжок українського простору на території колишнього Радянського Союзу і носила назву: “Історія українських поселень Сибіру”.
Проходив конкурс за підтримки Української Всесвітньої Координаційної Ради та Управління у справах національностей та міграції Київської міської державної адміністрації.
За основну мету конкурсу його організатори взяли виявлення творчих здібностей учнів, їх заохочення до вивчення культури і життєдіяльності світового українства.
Конкурс відбувався у два тури. Під час першого учні писали реферати протягом тривалого часу, починаючи від дати його оголошення – 15 вересня. Оцінювалися роботи конкурсною комісією, створеною із числа педагогів навчальних закладів, де навчаються конкурсанти. Серед усіх поданих робіт комісія відібрала найкращі і направила до участі у другому турі, який проводився на рівні міста – вже як міський конкурс. На цьому рівні роботи оцінювала Рада експертів, яка складалася з провідних фахівців у галузі дослідження української діаспори: українознавців, етнографів, істориків, культурологів, мовознавців та літературознавців. Найвища оцінка ставилася за краще знання історії та етнографії української діаспори, досягнень української культури за кордоном, у місцях компактного проживання українців.
Тематика конкурсних робіт відображає не тільки історичне минуле, традиції та звичаї, але й сучасне життя українців закордоння. Більшість конкурсних робіт виконана з творчим підходом. Відчувається, що їх автори попрацювали дуже серйозно, ознайомившись з науковою літературою й зробивши власні висновки.
Серед 48 конкурсних робіт відзначено дев’ять лауреатів. Перше місце посідають реферати Аліни Шкарбан, Анастасії Ситницької (11 клас Фінансово-правового ліцею Солом’янського району) та Катерини Недашківської (11 клас 224 школи Дніпровського району), друге – Марії Комар (11 клас гімназії “Ерудит” Солом’янського району), Артема Марченка (10 клас Фінансово-правового ліцею Солом’янського району), Аліни Пильченко (11 клас 76 школи Святошинського району), третє – Євгенії Науменко (10 крас гімназії “Києво-Могилянський колегіум”), Андрія Шегди (9 клас 296 школи Дарницького району), Олесі Гаврик (11 клас 239 школи Оболонського району).
Нагородження переможців відбувалося у приміщенні Української Всесвітньої Координаційної Ради. Призери отримали нагороди та цінні книги від Голови УВКР Михайла Гориня, а ті, кому у другому турі пощастило менше – грамоти та заохочувальні призи. Науковим керівникам учнівських робіт, а також директорам учбових закладів були висловленні подяки організаторами конкурсу. Роботи переможців конкурсу будуть опубліковані у спецвипуску “Вісника УВКР”.
Ростислава Стасішена,
менеджер УВКР по роботі з діаспорою

