УКРАЇНСЬКА ВСЕСВІТНЯ КООРДИНАЦІЙНА РАДА
UKRAINIAN WORLD COORDINATING COUNSIL
 ПРО УВКР  СТРУКТУРА УВКР  НОВИНИ  ПРОПОЗИЦІЇ ПРО СПІВПРАЦЮ  УКРАЇНСЬКИЙ КАЛЕНДАР  ГОЛОВНА
ПРО УВКР
СТРУКТУРА УВКР
ДІЯЛЬНІСТЬ УВКР
ФОРУМИ УКРАЇНЦІВ
ВІСНИК УВКР
ФОТОГАЛЕРЕЯ
АРХІВ РАДІОПЕРЕДАЧ
ПОШУК


НОВИНИ
Звернення Вселенського Патріарха до українського народу
2008-08-04

 

Звернення Вселенського Патріарха

до українського народу

 

Ініціатива проведення офіційного святкування 1020-ї річниці рішення Великого князя Володимира прийняти Християнську віру від Вселенського Патріархату як офіційну релігію для народу Київського держави і, відповідно, для всіх удільних руських князівств – не тільки зобов`язання перед побожним народом України, але й важлива засада його майбутнього. На цьому наголосив Вселенський Патріарх Варфоломій І у зверненні до української нації, .

 

Як зазначив Патріарх, „ця ініціатива є зобов’язанням, оскільки всі великі нації повинні якнайревніше оберігати свою історичну пам’ять, особливо щодо подій, які міцно сформували справжню духовну ідентичність їхньої національної свідомості і меншою чи більшою мірою визначили їхній значний внесок у спільноту народів”. За його словами, „православна традиція залишається вірною місії Церкви проповідувати „всім народам”, не підпорядковуючи її тим національним прагненням, котрі є чужими та суперечать характеру Церкви”.

Як наголосив Варфоломій І, джерелом духовного зв’язку Церкви з тілом віруючих (corpus fidelium) є хрещення, в якому відбувається духовне відродження людини і церковне тіло формується в межах тіла нації або громади. „Тому Церква чітко усвідомлює, що тіло Її членів складає громаду вірних так само, як Держава чітко усвідомлює, що вона складає спільноту громадян. Проте в розбудові і функціонуванні цих двох спільнот є конкретна відмінність, адже Держава народжується з її громадян, а Церква народжує Своїх членів у новому духовному відношенні, яке є іншим, але не відміняє правових стосунків між громадянами”, – зазначив Патріарх.

За його словами, „православна Церква є впорядкованою спільнотою автокефальних чи автономних Церков, яка водночас чітко усвідомлює себе автентичною спадкоємницею Єдиної, Святої, Вселенської і Апостольської Церкви”.

На думку Патріарха, „кращим прикладом служби Вселенського Патріархату в Православній Церкві в ущерб його власних прав на розвиток стосунків із значною серед дочірніх Церков – Українською Церквою, яка сім століть належала до канонічної юрисдикції Вселенського Патріархату, тобто від часу хрещення Великим Київським князем (988 р.) аж до її анексії до Російської держави за Петра І (1687)”.

Варфоломій І також зауважив, що „після анексування України Росією і під тиском Петра І, Вселенський Патріарх Діонісій IV розсудив, що за тогочасних обставин стало необхідним церковне підпорядкування Української Церкви Московському Патріархатові (1687 р.), щоб не примножувати бід побожного українського народу і щоб він був під православним політичним проводом – хоча українська ієрархія сильно і одностайно противилася цьому рішенню, рішенню, що дорівнювало нанесенню явної шкоди канонічним правам Церкви-Матері”. 

Патріарх наголосив: „Вселенський Патріархат, як, гарант єдності Православних Церков, завжди виконував свої зобов’язання настроюючи свої духовні антени на потреби православних і на особливі обставини кожного періоду, але завжди в усталених межах Православної традиції”. Водночас „Церква-мати радіє разом з побожним українським народом, тому що це хрещення залишається невисихаючим джерелом сили, яка не лише підтримує його внутрішню, духовну єдність, але й застосовує його повною мірою у важливій сфері міжнародних відносин”.

Вселенський Патріарх Варфоломій І висловив переконання, що політичний, церковний і загалом інтелектуальний провід українського народу має спільний обов’язок використати якнайширше даний Богом дар хрещення не лише для невідкладного виправлення різної плутанини і травм історичного минулого, але й для відновлення об’єднуючої ролі, яку відігравала Православна Церква в свідомості Христолюбної української нації. Він також підкреслив: „Різні політичні та церковні труднощі, викликані існуючою плутаниною, є очевидними і відомі з довгого історичного минулого, але всім також відомо, що піклування про оборону і відновлення церковної єдності є нашим спільним обов’язком, що переважує будь-які політичні чи церковні цілі у відповідності до повчання божественного Засновника Церкви: „Щоб всі були одно„ (Івана 17:21)”.

 

 

Прес-служба УВКР

 

 

Дмитро Павличко

 

До Варфоломія І

 

Велебний отче наш, Варфоломію,

Святого православія слуго,

Послухав я тебе і розумію

Шляхетність серця й розуму твого.

 

Але ти знаєш добре: московити,

Одягнені у митри золоті,

Прийшли до нас не Богові служити,

А розпинати волю на хресті.

 

Прийшли навчати нас царям коритись,

Прийняти рабства світову печаль,

В тайзі перед Європою закритись,

І рідну мову посадить на паль.

 

Ця попівня напасницька і дика

Не знає честі й господа не зна,

Бо їхній бог – імперії владика,

Ненаситенний кров’ю Сатана.

 

Уклін тобі, бо ти людина сміла,

У Києві моливсь не за Москву.

Але молитва потребує діла,

А діло буде тут, де я живу.

 

Ти повернувся, отче, до Стамбула,

Пішли дощі, на землю впала грузь.

А попівня московська вмить забула

Твою молитву за Вкраїну-Русь.

 

Ці люди завжди будуть проти й анти

Держави Української – вони –

У чорних рясах чорні окупанти

Вишневої моєї сторони.

 

Та прийде день, чи в серпні, а чи в січні,

Сяйне помісна церква серед нас,

Хоч ми не канонічні, але вічні,

Поможе нам неканонічний Спас!

 

Київ. 30. VII. 2008.

 

 

 

 

 

ENG | UKR
НОВИНИ
АНАЛІТИКА
ПРОПОЗИЦІЇ ПРО СПІВПРАЦЮ
УКРАЇНСЬКІ ЗМІ СВІТУ
УКРАЇНСЬКИЙ КАЛЕНДАР
ГОСТЬОВА КНИГА
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
ОБГОВОРЕННЯ
При використанні матеріалів посилання на www.uvkr.com.ua
є обов'язковим.
01004, Київ, вул. Горького 3-б, тел. 287-22-41





© УВКР, 2004