Після школи й служби у війську Василь поїхав до Києва; працював на будівництві. Він часто відвідував музеїі, виставкові зали, особливо придивляючись до творів народного мистецтва. Якось на одній з таких виставок він зустрів відому мисткиню-монументалістку, ученицю славного Михайла Бойчука Галину Зубченко. Її вважає Василь своєю вчителькою; вона передала йому традиції і дух школи великого Михайла Бойчука. Він допомагав їй у виконанні мозаїчних творів, опановуючи непросту, але захоплюючу техніку мистецтва мозаїки. 1982 року він вступив на вечірній факультет Київської філії Львівського поліграфічного інституту ім. Івана Федорова, на відділення графіки.
 |
Уже багато років, як Василь закінчив інститут. Він професійний мистець у малярстві і графіці. Елемент професійності виявляється також у його витинанках останніх років: вони стали прецизно виробленими, класично рівноваженими в композиції. Проте у них ясно присутня народна українська основа. Вона виявляється насамперед у мотивах орнаменту, поширеного у центральних областях українського Правобережжя (Південна Київщина, Черкащина, Поділля), відтак у певній рівновазі геометричного, рослинного і тваринного елементів та у тенденції до подовжених форм і просвітів між ними.
Витинанка за своєю природою є мистецтво декоративне. Отже, вона промовляє до нашого естетичного почуття не сюжетом, а мовою ритміки, пропорції, лінії, площини і контрасту. Але ми не помилимося, коли скажемо, що витинанки Василя Корчинського мають свої теми — і в першу чергу християнську тему. Хрест як домінанта його витинанок часто повторюється у різних формах. Друга тема — це дерево життя, яке має багатовікову історію в українському декоративному мистецтві. Інші теми — зорі, сонце, куполи церкви, зерна, тризуб, писанки, квіти. Усе це — близькі для розуміння і благородні у своєму символічному значенні “теми” (ми беремо це слово в лапки, бо тут є щось більше за тему в картині чи гравюрі). І вирішені вони майстерно. У стилі традиційних українських орнаментів.
Дмитро СТЕПОВИК - доктор мистецтвознавства
|